Juliet buyuyor ve is gorusmesine katiliyor!

Annelikle beraber insana cok garip bir duygu durumu geliyor. Juliet’in uyudugu vakitlerde durmadan sevgilime ‘’ac misin, iyi misin, yolunda mi her sey?’’ diye soruyorum. Baslarda bu durumu garipsiyordu, simdi beni gulumseyerek gecistiriyor. Sabaha karsi 4’te kopegi yuruyuse cikarmak isteyisim, geceyarisi bahce sulayisim… bunlar hep evrene ‘’yeterim. Herkese yeterim. Ihtiyaci olan her seye yeterim’’ cigliklarim. Herkes doydu mu, iyi mi, yolunda mi her sey, nasilsiniz?

Hollanda’da, Turkiye’nin aksine hamile kadinlar degil, yeni dogum yapmis kadinlar el ustunde tutuluyor. Turkiye’de cokca adamin karisini hamileyken durmadan simarttigi; falanca zamanda falanca meyveyi saatlerce arayip bulan adam hikayelerini cok dinledim. Hamileligim boyunca baslarda tuzlu siyah zeytin canim cekmisti, o kadar. Kimseyi kosturmadim, zaten kosturmaya gonullu biri de yoktu. Sevgilim o aserme olaylarinin hep psikolojik oldugunu savundu durdu. Sokakta sanki iki kadindan biri hamile, hamile olmasinin yani sira bir de en az iki cocuklari var. Ancak bulundugum hicbir ortamda ‘’dur sen hamilesin’’ diyerek beni de, diger hamile kadinlari da el ustunde tutan kimse olmadi. Gelgelelim dogum anim ve sonrasina…

KRAAMZORG
Bu kelimenin Turkce ya da Ingilizce bir karsiligi yok maalesef, Hollandalilar kendileri boyle bir meslek grubu uydurmuslar. Bu kisilerin hepsi hemsire, gorevleri de yeni dogum yapmis kadina minumum 10 gun bakmak, ebeveynlere yenidogan egitimi vermek; annenin yukunu azaltmak, ona dinlenip iyilesmesi icin zaman vermek; bu sirada babanin bebekle bagini guclendirmek; misafirleri agirlamak; hatta yemek -ev isi yapmak! Tum bu hizmeti sigorta sirketiniz karsiliyor. Hemsire en az on gun boyunca sabah gelip aksam gidiyor. Onceligi annenin ruhsal ve bedensel sagligi. Eger ebeniz iki gunde bir evinize yaptigi ziyaretlerde; sizin bu hizmete on gunden fazla ihtiyaciniz oldugunu dusunurse hemsireye evinize gelmesi icin fazladan saat-gun yazabiliyor. Yok ben kadini cok sevdim, bir ay benimle kalsin su lohusaligi bir atlatayim, diyorsaniz da fazladan gelecegi gunlerin ucretini siz cebinizden oduyorsunuz.

Ben on gun boyunca hemsirem tarafindan o kadar cok simartildim ki ister istemez duygusal bag kurup gittigi gun cok agladim. Dogumdan sonra adrenalin sebebiyle cok hareketliydim ancak ucuncu gunden sonra ruhsal ve fiziksel cokus basladi. Hemsire eve geldigi sabahlarda ‘’dun gece agladin mi, hormonlarin nasil?’’ diye soruyordu. Ben de olabildigince buyuk gulumsemeyle ‘’ben iyiyim’’ diyordum. Ancak bir ogleden sonra sebebini benim de bilmedigim bir sekilde bagira cagira aglamaya basladim. Juliet’e bir sey oldu sanarak odaya kostular. Yalnizca ‘’bilmiyorum, aglamak istiyorum, birakin’’ diye bagirarak bahceye ciktigimi hatirliyorum. Hemsire yanima gelip ‘’bu yuzden hormonlari sormustum, ister istemez aglayacaksin. Daha iyisin di mi simdi,’’ dedi. Daha iyiydim, cok daha iyi!

Tabii hemsire bize bebegi yikamayi, beslemeyi, emzirme egitimini, acil durumda neler yapilacagini ogretip gitti. Ben de kendimi toparlamistim, sevgilim de ise dondu, kaldik Juliet Hanim’la basbasa. Juliet bir turlu emmekten vazgecmedi. Gunduzleri bir dakika bile yataga koyamiyordum. Surekli emmek ve kucakta durmak istiyordu. Slinge koyulacak kadar buyuk degildi, ben de kendime henuz guvenmiyordum. Yaklasik iki hafta neredeyse yatakta yasadim. 40’ta keramet varmis gercekten, artik sanal bebek beslemiyordum. A aa gercekten bir kizim vardi.

ARTIK HER SORUNUN CEVABI MEME DEGIL
Yenidoganlar kolay yaratiklar. Aclik, gaz, uyku, temizlik. Biri degilse digeri sorunu. Neden huzursuzlandigini anlamak ve sorununa cevap vermek zor degil. Bitmeyen bir dongu icindesiniz. Alt degisiyor, karin doyarken alt yeniden kirleniyor alt degisirken yine aciktim diyor. Bir goz temasi kurmak, temasi kurup da ona mana bulmak icin can atiyorsunuz.
Juliet simdi 7 haftalik. Artik her sorununun cevabi meme degil. Isler gitgide karmasiklasiyor. Alti temiz, uykusu yok, ac degil, gazi da cikti. Ee, niye viyakliyor bu? Aa! Gezmek istiyor! Ben bu sahneyi sevmedim, bana baska bir sahne gerek, diyor. Hakli! Artik sanal bebek degil. Gulumsemeye basladi. Kim bilir neye… Ben ustume aliniyorum. Bu sahneyi degistir, al beni burdan derken kollarini yukari kaldirip bacaklarini cirpiyor. Karni acikinca elini agzina goturuyor ya da yanaklarina vuruyor. En olmadi cok sabirsizlandiginda bana yumruk atiyor. Sizin bebekleriniz sizinle nasil konusuyor?

BEBEK EMZIREREK IS GORUSMESI YAPMAK
Gecen gun bir is gorusmesi icin birkac video cekmem gerekiyordu. Gun icinde video cekmem mumkun degildi cunku Juliet’ in uyku suresi kisa. Bu yuzden gece olmasini bekledim. Son uzun uykusuna yatirmadan once de ‘’Mama J is gorusmesi yapacak, bizim icin iyi olacaksa umarim sonucu olumlu olur, sen de her zamanki gibi deliksiz uyuyacaksin degil mi’’ dedim. Bunlari soylerken altini degistiriyordum, tam kucagima aldim yatagina yatiriyordum ki, patatatatapatatataaaaa… bir de ustune kahkaha! Altini bir kere daha degistirdim, optum yatirdim uykuya.
Bir kosu makyajimi yaptim, giyecegim ustu hazirladim. Takilarimi taktim, sacima fon cektim. Altim pijamayla uyuyor, ustum kalk davete gidiyoruz diyor. Bilgisayarin basina gectim. Yollanan sorulara cevap videosu cekecegim. Kahvemi yaptim. Kamera fobim yuzunden karin agrisina bile vaktim yok. Anneligin bir kadina ogrettigi ilk sey zamani en iyi sekilde degerlendirmek. Ilk kayit bitti. Ikincisine baslayacakken, gece boyunca uyumasiyla ovundugum biricik kizim uyandi. Aldim yatagindan, altini degistirdim, karnini doyurdum, gazini cikarmaya calisiyorken fark ettim ki hic uyumaya niyeti yok. Bir bucuk saat boyunca ninni soyledim. Bu sure zarfinda acikti, alti yeniden degisti. Yok. Uyumak istemiyor.

Gectik bilgisayarin basina. Koydum Juliet’i memeye. Yuzumde bir onceki videoda biraktigim gulumseme. ‘’Sorunuz multi-tasking’de nasil oldugumdu degil mi?’’ deyip Juliet’i isaret ettim. Risk almaktan korkup korkmadigimi da sormuslardi, alin size risk dedim. Saat sabahin dordu ya da besi, hava aydinlaniyor. Ilk videoyu aksam 11’de cekmisim. Son videoda omzumda kusmuk, makyajim akmis. Bir tek gulumsemem degismemis. Seni cok seviyorum Juliet. O gunden sonra yine her gun gece boyunca uyudu. O gun demek ki yanimda, sans olmak istemis olmali.




Yorumlar

Popüler Yayınlar